Boekpresentatie: ‘De Standpunten van Gratry’

Op vrijdagavond 13 oktober 2023, kregen we een glimp van het verleden en werden 'De Standpunten van Gratry' onthuld.

Heemkunde-Beverlo, opgericht in 1990, heeft als hoofddoel het reconstructeren van de geschiedenis van Beverlo, het delen van deze historische kennis met een breed publiek, en het behouden van het nog steeds zichtbare historische erfgoed in de straten. De vereniging publiceert regelmatig een tijdschrift, organiseert om de zes maanden heemkundige avonden en speelt een actieve rol in het organiseren van lokale herdenkingsevenementen.

Hoewel 13 oktober inmiddels tot het verleden behoort, wordt er terug gekeken op een geslaagde boekpresentatie die avond. Op deze vrijdagavond, nam Martin Bogaert, een gewaardeerd bestuurslid van Heemkundige Kring van Beverlo, de toeschouwer mee op een onvergetelijke reis door de geschiedenis van Het Kamp van Beverloo met zijn nieuwste werk, ‘De Standpunten van Gratry’.

**Een Verdieping in Het Verleden**

Martin heeft zich toegewijd verdiept in het werk van de befaamde tekenaar JB Gratry, die tussen 1830 en 1840 deze prachtige regio verkende. Zijn bevindingen waren niet alleen opmerkelijk, maar ook uiterst fascinerend.

**Het Boek ‘De Standpunten van Gratry’**

Voor degenen die deze ontdekkingsreis willen voortzetten, heeft Martin Bogaert zijn presentatie uitgebreid uitgewerkt in het boek ‘De Standpunten van Gratry’. Het boek wordt uitgegeven door de Heemkundige Kring van Beverlo.